اینستاگرام, بیشتر بدانید

راهنمای جدید اینستاگرام برای تجارت + تجربیات 500 بازاریاب

شرکت های بیشتری از هر زمان دیگری از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنند. در سال 2017، پلتفرم اجتماعی بیش از 25 میلیون کسب و کار را جشن گرفت . امروز، می توان شرط بندی کرد که این تعداد احتمالاً دو برابر شده است.

چگونه در اینستاگرام عکس های جذاب ایجاد کنید و فالور خود را افزایش دهید

اکنون دانلود کنید: نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت [راهنمای رایگان + الگوها]

اینستاگرام سرمایه گذاری ارزشمندی را برای اهداف بازاریابی ثابت کرده است. وقتی در سال 2022 بیش از 1000 بازاریاب را مورد بررسی قرار دادیم ، آنها نشان دادند که اینستاگرام موثرترین پلتفرم رسانه اجتماعی بالاتر از فیس بوک، یوتیوب و تیک تاک است.

اما استفاده از اینستاگرام برای اهداف تجاری می تواند دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر تا به حال از آن فقط برای استفاده شخصی استفاده کرده باشید. در اینجا، ما قصد داریم نحوه تبلیغ کسب و کار خود در اینستاگرام را بررسی کنیم.

  • نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار
  • پروفایل تجاری چیست؟
  • نحوه ایجاد پروفایل تجاری در اینستاگرام
  • چگونه به نمایه کسب و کار خود تغییر دهید
  • تاکتیک های برتر تبلیغات اینستاگرام در سال 2022 [داده ها]

نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

بیایید به شش استراتژی که برای استفاده حداکثری از اینستاگرام نیاز دارید بپردازیم.

1. با محتوای خود ارزش بیافزایید.

اول و مهمتر از همه، اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. برای جذب مخاطب، بسیار مهم است که زمانی را صرف ارائه محتوای باکیفیت و متفکرانه کنید.

برای موفقیت در اینستاگرام، ضروری است که محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که مخاطبان را جذب کند و آنها را تشویق کند تا با تجارت شما درگیر شوند. در نظر بگیرید که چگونه می توانید مشتریان خود را خوشحال کنید و در عین حال به برند خود وفادار بمانید.

چاپ عکس های اینستاگرام

برای گسترش آگاهی از برند و افزایش فروش، نیازی نیست فقط تصاویر محصول خود را پست کنید. در واقع، در برخی موارد، اگر این کار را نکنید، بهتر است.

به عنوان مثال، Hot Pockets ساندویچ های جیبی قابل استفاده در مایکروویو را می فروشد. مسلماً من زیاد طرفدار Hot Pockets نبودم – تا زمانی که شروع به دنبال کردن حساب اینستاگرام کسب و کار آنها کردم.

فقط چند بار وجود دارد که می توانید یک عکس از یک ساندویچ پست کنید. Hot Pockets در جهت متفاوتی پیش می رود. در عوض، آنها از طریق طنز مخاطبان خود را جذب می کنند و اغلب میم های مرتبط یا نقل قول های خنده دار را ارسال می کنند.

در نهایت، ممکن است برای یافتن محتوایی که برای کسب و کار شما بهترین کارایی را دارد، به آزمون و خطا نیاز باشد.

در حالی که Hot Pockets به شوخ طبعی متکی است، برندهای دیگری مانند The North Face از تصاویر ماجراجویی تاثیرگذار برای جذابیت جمعیتی خود استفاده می کنند.

نکته این است که برندها باید به جای استفاده از پلتفرم برای تبلیغات به تنهایی، ارزشی به جامعه اینستاگرام بیافزایند. این برای موفقیت بلندمدت شما حیاتی است.

به دنبال چند نکته دیگر در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام برای تأثیر مثبت بر تجارت خود هستید؟ این هک های اینستاگرام را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

این نکات را عملی کنید و شعار بازاریابی خود را از “محتوا پادشاه است” به “محتوای ارزشمند پادشاه است” به روز کنید.

2. یک موضوع ثابت را حفظ کنید.

هر پست اینستاگرام را به عنوان یک صفحه جداگانه از وب سایت خود تصور کنید.

در حالی که هر پست باید به تنهایی خوب باشد، در حالت ایده آل باید یک موضوع منسجم ایجاد کنید تا وفاداری مخاطب را حفظ کنید.

داستان اینستاگرام: ظهور اپلیکیشن شماره 1 اشتراک گذاری عکس

مهم است که توجه داشته باشید، منظور من از “موضوع” به معنای گسترده است، زیرا به همه چیز از هشتگ ها و زیرنویس ها گرفته تا عکس ها و فیلم ها مربوط می شود. شما باید لحن صدایی ثابت و زیبایی فید یکپارچه ایجاد کنید.

در نهایت، هر چه با پست‌های خود دقیق‌تر و منسجم‌تر باشید، بیشتر احتمال دارد که معتبرترین مخاطبان خود را جذب کنید.

ممکن است فکر کنید بهتر است افراد بیشتری را از طریق موضوعات مختلف جذب کنید، اما در نهایت، قرار دادن ادعای خود در یک جایگاه خاص به شما کمک می کند تا ارتباطات قوی تر و واقعی تری ایجاد کنید.

به عنوان مثال، MVMT را در نظر بگیرید . فید آنها بدون شک با فیلترها و پالت رنگی مشابه و تاکید بر تصاویر تیره تر و پرحاشیه سازگار است:

قوام آنها در زیرنویس‌هایشان به همان اندازه آشکار است، با عباراتی مانند «زندگی‌ای بساز که نمی‌توانی منتظر بیدار شوی» و «مسیرهای ناشناخته به داستان‌های کشف‌نشده منتهی می‌شوند». در هر پست، هشتگ یکسانی را مشاهده خواهید کرد: #jointhemvmt.

بدون شک فالوورهای آنها هم انتظار دارند و هم این نوع محتوا را ترجیح می دهند وگرنه از ابتدا آنها را دنبال نمی کردند. برای ادامه خوشحال کردن مشتریان، ضروری است که MVMT به موضوع آنها وفادار بماند.

3. با مخاطبان خود درگیر شوید.

تعامل با مخاطبان به دنبال کنندگان شما کمک می کند تا احساس ارزشمندی کنند و در نتیجه ارتباط بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند.

راه های زیادی برای تعامل با مخاطبان وجود دارد. شما ممکن است به نظرات پست‌های خود پاسخ دهید، در موضوعات نظرات شرکت کنید، مسابقات یا هدایا را اجرا کنید، از ویژگی نظرسنجی استوری اینستاگرام استفاده کنید یا به دنبال کنندگان در استوری‌های خود فریاد بزنید، به خصوص اگر چیزی مرتبط با برند شما ارسال کنند.

Halo Top Creamery کار فوق العاده ای در تعامل با مخاطبان خود انجام می دهد.

آنها اغلب عکس های بستنی بامزه ای را با عنوان “بستنی با دوستان بهتر است. دوستی را که دوست دارید این بستنی را با او بخورید تگ کنید.”

یک کپشن ساده «یک دوست را تگ کنید» یک استراتژی مؤثر برای افزایش مخاطبان شماست، زیرا فالوورهای شما دوستانی را که ممکن است هنوز درباره شما ندانند تگ کنند.

علاوه بر این، Halo Top اغلب مسابقات و هدایایی انجام می دهد، مانند این:

Halo Top با تگ کردن برندگان در پست‌های خود، سایر فالوورها را تشویق می‌کند تا در آینده با برند خود ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، هدایای Halo Top نشان دهنده تعهد واقعی آنها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است.

4. اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید.

به عنوان یک مصرف کننده، احتمالاً شاهد هجوم اخیر اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بوده اید – و دلیل خوبی هم دارد.

بازاریابانی که در سال 2021 مورد بررسی قرار دادیم، گفتند این روند بازاریابی است که بالاترین بازده بازگشت سرمایه را ارائه می دهد ، بالاتر از بازاریابی تجربی، سئو و محتوای کوتاه.

با استفاده از قدرت یک تأثیرگذار، که قبلاً به طور واقعی با مخاطبان خود در ارتباط است و به عنوان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد دیده می شود، می توانید آگاهی از برند را گسترش دهید و فروش را افزایش دهید.

به ویژه تأثیرگذاری خرد فرصتی قوی برای تأیید برند است.

می‌توانید از بودجه و منابع خود برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات سنتی استفاده کنید، اما ایجاد یک کمپین بازاریابی هدفمندتر و مؤثرتر از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب آسان‌تر است.

در نهایت، اینفلوئنسرها قبلاً دنبال‌کننده‌ای متعهد و وفادار ایجاد کرده‌اند – با شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب برای جایگاه خود، احتمالاً دنبال‌کنندگانی پیدا می‌کنید که واقعاً از محصولات یا خدمات شما لذت ببرند و از آنها حمایت کنند.

5. یک کمپین تبلیغاتی بسازید.

دو دلیل برای استفاده از تبلیغات اینستاگرام وجود دارد : گسترش آگاهی از برند یا افزایش فروش.

هنگام ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، بسیار مهم است که روی یک هدف تمرکز کنید. یک تبلیغ اینستاگرامی با هدف فروش یک محصول بسیار متفاوت از تبلیغی است که قصد جذب فالوور را دارد.

به عنوان مثال، این تبلیغ گرین‌شف را در نظر بگیرید که در فید اینستاگرام من نشان داده شد.

با تصاویر مختلف از غذاهای خوشمزه و تخفیف فریبنده «40 دلاری تخفیف»، احتمالاً تبلیغاتی با تبدیل بالا است. خیلی واضح است که هدف گرین‌شف چیست: ترغیب مردم به خرید محصولشان.

از سوی دیگر، یوتیوب به دلایلی کاملاً متفاوت روی تبلیغات اینستاگرام سرمایه گذاری کرد.

تبلیغات آنها، با حضور خوانندگان مشهوری مانند Camila Cabello، دنبال کنندگان را ترغیب می کند که به سادگی کانال اینستاگرام YouTube Music (و در حالت ایده آل، خود کانال موسیقی YouTube) را دنبال کنند.

برای اجرای یک کمپین مؤثر، ضروری است قبل از شروع ایجاد آن تصمیم بگیرید که امیدوارید به چه چیزی برسید.

وقتی هدفی را انتخاب کردید، می‌خواهید آگهی خلاقانه ایجاد کنید. مشابه آنچه در استراتژی یک بحث کردیم، اگر می‌خواهید تبلیغتان موفق باشد، باید محتوای بصری با ارزش ایجاد کنید. به تبلیغات دیگر در اینستاگرام نگاهی بیندازید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید از آنها تقلید کنید.

علاوه بر این، A/B چندین گونه از یک تبلیغ را آزمایش می کند (تغییر کپی، تصویر یا مخاطبان هدف برای هر نسخه)، تا بفهمد چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.

وقتی برای ایجاد آگهی خود آماده شدید، باید از Facebook Ads Manager استفاده کنید . از جمله موارد دیگر، Ads Manager به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را محدود کنید (از جمله مکان، سن، و علایق مختلف جمعیتی ایده آل خود)، هدف تبلیغات خود را انتخاب کنید و عملکرد تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنید.

6. از پست های قابل خرید استفاده کنید.

اگر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید، پست های خرید یکی از ویژگی هایی است که باید به خوبی بدانید.

این به شما امکان می دهد پست ایجاد کنید و محصولات و/خدمات خود را برچسب گذاری کنید تا یک تجربه خرید یکپارچه را مستقیماً روی پلت فرم ایجاد کنید. اصطکاک کمتری برای فالوورهای شما ایجاد می کند و شانس تبدیل آنها را به مشتری افزایش می دهد.

قبل از شروع اجرای این استراتژی ها، به یک چیز نیاز دارید: یک پروفایل تجاری اینستاگرام.

نمایه تجاری حساب اینستاگرام شما را قانونی می کند و به شما امکان می دهد اطلاعات مهمی مانند ساعت کاری، مکان و شماره تلفن شرکت خود را اضافه کنید.

مزایا و معایب پروفایل تجاری اینستاگرام

ممکن است به این فکر کنید : « وای، وای، اوه ». ” من نمی دانم چه احساسی نسبت به تعهد به این همه دارم .”

در اینجا چند مزایا و معایب مفید آورده شده است تا بتوانید قبل از ورود به آن مشخص کنید که آیا نمایه تجاری برای شما مناسب است یا خیر:

طرفداران

  • دسترسی به معیارهای نحوه عملکرد پست ها و داستان های شما.
  • امکان پیگیری نحوه تعامل فالوورها با محتوای شما.
  • دسترسی به ویژگی های لازم برای اجرای کمپین های تبلیغاتی
  • ویژگی اضافه کردن URL به Stories را به دست آورید تا بتوانید ترافیک گرمی را به سایت خود ارسال کنید.

منفی

  • برچسب زدن به عنوان یک تجارت
  • ممکن است دسترسی و دید ارگانیک کمتری را تجربه کند .
  • همچنین برای دسترسی به ویژگی های تبلیغاتی باید یک حساب فیس بوک داشته باشید.

برای اکثر برندها، مزایای یک نمایه تجاری به دلیل ویژگی‌ها و تحلیل‌های اضافی بیشتر از معایب آن است. با این حال، مهم است که قبل از اقدام، اهداف خود را در نظر بگیرید.

نحوه ایجاد پروفایل تجاری در اینستاگرام

برای ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام، ابتدا باید یک اکانت شخصی اینستاگرام بسازید و سپس آن را به پروفایل تجاری تغییر دهید. اگر قبلاً یک حساب کاربری اینستاگرام دارید، برای دستورالعمل‌های مربوط به تغییر به بخش بعدی بروید.

اگر از قبل حساب کاربری اینستاگرام ندارید، دو راه برای دریافت آن وجود دارد:

  • از کامپیوتر
  • از یک دستگاه تلفن همراه (IOS و Android)

برای جزئیات بیشتر، مقاله جامع ما در مورد نحوه ایجاد یک حساب تجاری در اینستاگرام را بررسی کنید.

چگونه به نمایه کسب و کار خود تغییر دهید

هنگامی که یک اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنید، وقتی آماده تغییر هستید، این مراحل آسان را دنبال کنید:

1. در اپلیکیشن موبایل به نمایه خود بروید.

2. روی منوی همبرگر (سه نوار افقی روی هم) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

3. روی چرخ دنده “تنظیمات” در پایین منو کلیک کنید.

4. Account را انتخاب کنید.

5. حساب های پیوندی را انتخاب کنید.

6. فیس بوک را انتخاب کنید و برای اتصال صفحه فیس بوک کسب و کارتان، دستورات را دنبال کنید.

اگر یک صفحه تجاری فیس بوک ندارید، باید قبل از تکمیل این مرحله یک صفحه کسب و کار ایجاد کنید. اگر صفحه فیس بوک شما قبلاً پیوند داده شده است، به مرحله بعدی بروید.

7. پس از اتمام، به منوی تنظیمات بازگردید.

8. Account را انتخاب کنید.

9. گزینه جدید “Switch to Professional Account” را انتخاب کنید.

10. برای افزودن هر گونه جزئیات اضافی، دستورات را دنبال کنید.

11. Done را انتخاب کنید.

اکنون آماده اید تا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را در اینستاگرام پیاده سازی کنید. از اینجا، می‌خواهید مخاطبی را که می‌خواهید هدف بگیرید، زیبایی‌شناسی و لحنی که می‌خواهید منتقل کنید و محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، تعیین کنید.

تاکتیک های برتر تبلیغات اینستاگرام در سال 2022 [داده ها]

تعامل با مخاطب

در اینستاگرام، اولین استراتژی که بازاریابان قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از آن استفاده کنند، تعامل با مخاطب است.

یکی از موثرترین راه ها برای انجام این کار از طریق IG Live است. طبق نظر بازاریاب هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، بالاترین بازده سرمایه گذاری را در بین تمام ویژگی ها و ابزارهای اینستاگرام ارائه می دهد.

به همین دلیل است که 22 درصد از پاسخ دهندگان در IG Live بیش از هر قالب دیگری در این پلتفرم سرمایه گذاری می کنند.

تعامل با مخاطبان شما بسیار بیشتر از تعامل است. این به ایجاد حس اجتماعی با فالوورهای خود کمک می کند و به شما امکان می دهد آنها را بهتر بشناسید.

تعامل محتوا

در حالی که تعامل با مخاطب به عنوان جدیدترین استراتژی رتبه اول را به خود اختصاص می دهد، درگیری محتوا برنده استراتژی کلی است که بازاریابان بیشترین سرمایه گذاری را در آن خواهند داشت.

در رسانه های اجتماعی، تعامل نشان می دهد که محتوای شما با مخاطبان شما طنین انداز شده است. چه در یک پست درون فید، یک داستان یا یک جریان زنده باشد، تعامل می تواند یک شاخص عالی برای سلامت صفحه شما باشد.

در واقع، 17 درصد قصد دارند بیش از هر استراتژی دیگری روی آن سرمایه گذاری کنند در حالی که 43 درصد قصد دارند برای اولین بار در سال جاری از آن استفاده کنند.

آیا نمی دانید چگونه محتوای خود را جذاب تر کنید؟ مسیر خنده دار را امتحان کنید. تحقیقات ما نشان می‌دهد که محتوای خنده‌دار برای رشد، دسترسی و جذب مخاطب بیشترین تأثیر را دارد.

این به این دلیل است که محتوای خنده‌دار تمایل به مرتبط بودن دارد و معمولاً این چیزی است که باعث می‌شود کسی از پیمایش دست بکشد و به آن توجه کند.

این قالب همچنین می‌تواند در تعامل نقش داشته باشد، زیرا اکثر بازاریابان بیشتر از هر چیز دیگری در پلتفرم ویدیو ارسال می‌کنند. 82 درصد از بازاریابان مورد بررسی، محتوای ویدئویی را روی پلتفرم پست می‌کنند و فرمت‌های محتوایی که بیشتر استفاده می‌کنند مبتنی بر ویدئو است.

Stories ابزار دیگری است که می تواند برای بازاریابان بسیار موثر باشد. در واقع، کسانی که از آن استفاده می کنند، 23 درصد بیشتر احتمال دارد که بگویند استراتژی IG 2021 آنها موثر بوده است.

تبلیغات محصول

از آنجایی که اینستاگرام به طور مداوم ابزارهای خرید خود را گسترش می دهد، جای تعجب نیست که هدف اصلی بازاریابان تبلیغات محصولات و/یا خدمات آنها باشد.

تحقیقات ما نشان می‌دهد که استفاده از محتوای متمرکز بر محصولات و خدمات در سال 2022 افزایش خواهد یافت. برای 39 درصد از بازاریابان، این اولین بار است که از این نوع محتوا در پلتفرم استفاده می‌کنند.

کسانی که این محتوا را در سال 2021 در اولویت قرار دادند، می گویند که این محتوا دومین ROI بالاتر از هر نوع محتوا را در پلتفرم ارائه می دهد.

وقتی صحبت از ابزارهای خرید IG می شود، 79٪ از بازاریابان مورد بررسی می گویند که از آنها استفاده کرده اند و 22٪ بیشتر برنامه ریزی می کنند که روی این ویژگی سرمایه گذاری کنند.

هدف شما هر چه که باشد، چه افزایش آگاهی از برند یا کسب درآمد بیشتر، استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار شما را یک قدم به دستیابی به آن نزدیکتر می کند. در حالی که همه ابزارهای اینستاگرام بازده بالایی را ارائه نمی دهند، اما همه آنها ارزش امتحان کردن را دارند تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهترین کار را دارد. 

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ماه می 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *