اینستاگرام دومین شبکه پربازدید بعد از فیس بوک است. در این رسانه اجتماعی محبوب بصری بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون استوری روزانه اینستاگرام را می بیند.
همه و سگشان (به معنای واقعی کلمه) در بستر رسانه های اجتماعی هستند.
“همه” شامل افراد، حیوانات خانگی و، حدس زدید، مشاغل است.
افزایش برندهایی که در این پلتفرم حضور پیدا کردهاند، به شدت افزایش یافته است. اوبرلو تخمین می زند که 71 درصد از مشاغل ایالات متحده از اینستاگرام استفاده می کنند. اما آیا ارزش وقت آنها را دارد و آیا کسبوکار شما نیز باید روی پلتفرم باشد؟ پاسخ مثبت است و دلیل آن این است:
- اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون استوری اینستاگرام روزانه دارد.
- 140 میلیون کاربر اینستاگرام در ایالات متحده وجود دارد.
- اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس بوک است. کاربران به طور متوسط 53 دقیقه در روز مرور می کنند.
- حدود 71 درصد از مشاغل ایالات متحده از اینستاگرام استفاده می کنند.
- نزدیک به 45 درصد از کاربران اینستاگرام بین 18 تا 44 سال سن دارند.
واضح است که اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده شخصی نیست. اکنون این یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می دهد محتوای خود را انسانی کنند، استعدادهای جدید را جذب کنند، محصولات را به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود الهام بخشند.
علاوه بر این، کاربران اینستاگرام نه تنها فعال هستند، بلکه درگیر هستند. حدود 59 درصد از کاربران فعال این پلتفرم روزانه از سایت بازدید می کنند و حداقل 7 ساعت در هفته را صرف مرور محتوا و تعامل با دوستان و برندها می کنند.
واتساپ , اینستاگرام و فیسبوک از دسترس خارج شد
اینستاگرام همچنین می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات جدید کمک کند. هر ماه 130 میلیون کاربر اینستاگرام با محتوای خرید درگیر می شوند. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که برند و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر بدون فروش سخت به مشتریان خود تبلیغ کنید.
حتی با وجود تمام این آمار اینستاگرام، ممکن است هنوز مطمئن نباشید که چگونه شروع کنید. ما می دانیم که این پلتفرم در ابتدا می تواند کمی ترسناک باشد، و به همین دلیل است که این راهنما را ایجاد کرده ایم.
چرا در اینستاگرام بازاریابی کنید؟
مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ماهیت بصری آن است. اگر کسبوکاری دارید که از طراحی محصول شما سود میبرد یا اگر خدماتی دارید که نتیجه نهایی قابل توجهی دارد، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا است.
ویدئو، تصویر و تصویر همگی محتوای مناسبی برای این پلتفرم رسانه اجتماعی هستند، اما استراتژی بازاریابی شما در نهایت تعیین میکند که چه نوع محتوایی را منتشر کنید و چند وقت یکبار آن را پست کنید. ایجاد یک استراتژی قبل از ورود مستقیم به یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید، مهم نیست که چقدر برای کسب و کار دیگران مفید است، شما را بر روی اهداف و – مهمتر از همه – مخاطبان خود متمرکز می کند.
بسیاری از کسبوکارها برای حضور در هر پلتفرم رسانههای اجتماعی تحت فشار هستند و استراتژی را فراموش میکنند. این اشتباه را نکن
از آنجایی که اینستاگرام بسیار متفاوت از سایر سایت های اجتماعی محبوب است، به یک استراتژی بازاریابی متمایز نیاز دارد. برای توسعه سبک منحصر به فرد برند خود از اینجا شروع کنید.
اهداف خود را برای اینستاگرام تعیین کنید.
قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، از خود (یا تیمتان) یک چیز بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ به همان اندازه که پلتفرم محبوب است، پاسخ شما نباید این باشد: “… زیرا همه افراد دیگر هستند.” برای موفقیت در درازمدت در اینستاگرام، باید هدف و اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایه گذاری پولی خود را توجیه کنید.
اینجا جواب درستی نیست شاید بخواهید از فید اینستاگرام خود برای پست کردن و فروش محصولات خود به مشتریان مانند Anthropologie استفاده کنید. (بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک و محصولات فیزیکی به همین دلیل در اینستاگرام هستند.)
شاید شما از اینستاگرام برای به اشتراک گذاری محتوای نمونه کارها استفاده می کنید تا دنبال کنندگان بتوانند محصول (یا خدمات) شما را در عمل ببینند، مانند زیبایی شناس من، The Wicked Waxer.
شاید شما در اینستاگرام هستید تا به سادگی با ارسال نقل قول های انگیزشی و تصاویری سرگرم کننده مانند یکی از سازمان های مورد علاقه من، بنیاد بلورت، آگاهی از برند را ایجاد کنید.
شاید بخواهید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید تا دنبال کنندگان بتوانند مانند Orangetheory افراد واقعی را که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، مشاهده کنند. (بسیاری از کسب و کارهای جهانی یا مشاغل دارای حق امتیاز نیز این کار را انجام می دهند.)
دلیلش هرچه باشد، ابتدا اهداف اینستاگرام خود را مشخص کنید. و حدس بزنید چه؟ اینستاگرام شما میتواند چندین هدف داشته باشد – میتوانید تصاویر محصول را پست کنید و در عین حال محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را نیز به اشتراک بگذارید. این کمتر به نوع پست هایی است که به اشتراک می گذارید و بیشتر به دلیل به اشتراک گذاری آنها مربوط می شود. اگر دلیل آن را می دانید، می توانید بدانید که چگونه عملکرد خود را اندازه گیری کنید و از ابزارهای Instagram Analytics استفاده کنید.
مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام، مخاطبانی را که می خواهید به آنها برسید مشخص کنید. اگر استراتژی های بازاریابی دیگری دارید، از آن ها استفاده کنید تا تلاش های خود را ثابت نگه دارید. فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزه ها و نقاط درد را در نظر بگیرید.
نمی دانید از کجا شروع کنید؟ رویدادهای محبوب و هشتگ های علاقه مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می کنند و با آنها درگیر هستند و نمایه های آنها را بررسی کنید. همچنین می توانید به دنبال کننده های رقیب خود نگاهی بیندازید. اینستاگرام تعریف مخاطبان را آسان می کند.
تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.
بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را مشخص کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در زمینه شما چه پست هایی می گذارند.
اگر از قبل رقبای برتر خود را می شناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید. اگر نه، عبارات مرتبط با تجارت و صنعت خود را جستجو کنید تا حساب های مشابه را بیابید.
یک ممیزی سریع از حسابهای مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پستهایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگهای پرطرفداری استفاده میکنند، زیرنویسهای آنها چیست، هر چند وقت یکبار پست میکنند و چقدر سریع رشد میکنند. این اطلاعات می تواند به عنوان معیاری باشد که شما شروع به رشد حساب خود می کنید.
هنگام ممیزی محتوای رقبای خود، به فرصت هایی که ممکن است از دست داده باشند توجه داشته باشید. افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب به کسب و کار شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شود.
یک تقویم تحریریه را پیکربندی کنید.
ایجاد یک تقویم تحریریه می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و مدیریت حضور در اینستاگرام کمک کند. تقویم خود را با چند نوع پست اینستاگرام پر کنید و از قبل برای کپشن ها، هشتگ ها و زمان ارسال پست برنامه ریزی کنید.
تقویم تحریریه شما همچنین مکانی عالی برای ثبت رویدادهای کلیدی برای برجسته کردن در حساب اینستاگرام شما، مانند راه اندازی محصول جدید یا پیشنهادات ویژه است. با یک تقویم تحریریه، می توانید به جای تلاش برای پست های لحظه آخری، مراقب فرصت های لحظه ای باشید.
یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید.
محتوای تصادفی یا از هم گسیخته مخاطبان شما را گیج می کند و باعث از دست دادن فالوورهای شما می شود. برای جلوگیری از این امر، زیبایی برند را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید.
با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، مشخص کنید که این چگونه به نظر می رسد. ارزش های برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما چگونه برند شما را تعریف می کنند؟ آیا شما جسور، بازیگوش، سرسخت یا ماجراجو هستید؟
شخصیت برند آپارتمان درمانی روشن، تمیز و منظم است و حساب آن هر سه ویژگی را منعکس می کند. در حالت ایدهآل، زیباییشناسی برند به شناسایی برند شما کمک میکند، به این معنی که شخصی میتواند تصویر شما را در فید خود ببیند و فورا بداند که مال شماست… بدون دیدن نام.
تاکو بل نمونه عالی دیگری از زیبایی شناسی برند است. فید آن بر سبک زندگی جسورانه و در حال حرکت مخاطبان هزار سالهاش تمرکز دارد و تصاویر سرگرمکنندهای برای ایجاد تعامل دارد.
هنگامی که شخصیت برند خود را مشخص کردید، محتوای خود را برای مطابقت اصلاح کنید. این حتی می تواند برای پالت رنگی که در عکس های شما استفاده می شود نیز اعمال شود.
زیبایی شناسی برند فقط به تصاویر بصری اعمال نمی شود. همچنین سعی کنید تصاویری را با در نظر گرفتن روایت برند خود ارسال کنید. گنجاندن داستانهای جذاب در زیرنویسها میتواند برند شما را قابل ربطتر کند.
به عنوان مثال، فید Red Bull دارای تعداد زیادی تصاویر و ویدیوهای پر انرژی است که به داستان برند آن میافزاید.
تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.
افزایش فالوورهای شما به زمان و انرژی جدی نیاز دارد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و دنبال کننده بخرید … این کار را نکنید! خرید فالوور در واقع باعث ایجاد تعامل نمی شود، این همان چیزی است که برای اطمینان از دیده شدن پست های خود به آن نیاز دارید. (همچنین تغییرات اخیر API اینستاگرام به طور خودکار آن فالوورها را حذف می کند!)
در اینجا چیزی است که می توانید برای ایجاد دنبال کننده به روش صحیح روی آن تمرکز کنید.
- مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد. اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمی توانند شما را دنبال کنند! بیوگرافی خود را پر کنید این آخرین چیزی است که یک نفر قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را دنبال کند می بیند، بنابراین مطمئن شوید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
- هنگامی که نمایه شما بهینه شد (که در این قسمت در مورد آن صحبت کردیم)، شروع به ارسال پست کنید. این ایده خوبی است که قبل از اینکه واقعاً با مردم درگیر شوید، فید خود را با ده تا 15 پست با کیفیت بالا پر کنید. اگر کاربران از نمایه شما بازدید کنند و آن را خالی بیابند، احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد.
- سپس، شروع به دنبال کردن حساب هایی کنید که به شما علاقه مند هستند و به تجارت شما مربوط می شوند. اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و به دنبال کسبوکارهای دیگر در منطقه خود یا تأثیرگذارانی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همانطور که اکانتها را دنبال میکنید، اینستاگرام موارد مرتبطی را پیشنهاد میکند که میتوانید آنها را نیز دنبال کنید.
- پس از اینکه یک حساب کاربری را دنبال کردید، با محتوای آن ارتباط برقرار کنید. این طبیعی ترین راه برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم است. وقتی حسابی را دنبال میکنید یا با آن تعامل دارید، مالک حساب اعلانی دریافت میکند. این می تواند باعث شود آنها حساب شما را بررسی کنند و شروع به دنبال کردن شما کنند. همیشه از فالوورهای خود با پاسخ دادن به نظرات آنها و درگیر شدن با محتوای آنها قدردانی کنید.
- دیگران را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از سفیران برند دعوت کنید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند یا با حساب های مشابه همکاری کنند.
کسب و کار خود را در اینستاگرام معرفی کنید
هنگامی که یک پایگاه فالوور اختصاصی ایجاد کردید، می توانید شروع به تبدیل آن فالوورها به مشتریان پولی کنید. در اینجا چند استراتژی وجود دارد.
تبلیغات: تخفیفها، تخفیفها، BOGOها و سایر پیشنهادات راهی عالی برای افزایش فروش برای اولین بار با مخاطبان اینستاگرام شما هستند. حتماً مواردی را که فالوورهای شما برای دریافت پیشنهاد باید انجام دهند را درج کنید و برای ایجاد احساس فوریت، مهلتی را ذکر کنید.
مسابقات: چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید کسی محصول شما را امتحان کند، مشتری شوید؟ مسابقاتی را اجرا کنید که برای شرکت در آنها نیاز است که شخصی حساب کاربری شما را دنبال کند یا با هشتگ پست کند.
خیریه: 81 درصد از هزاره ها انتظار دارند که شرکت ها تعهد عمومی به امور خیریه بدهند. انجام این کار می تواند برای برند شما وابستگی ایجاد کند و به تبدیل فالوورها به مشتری کمک کند. برای مثال، گپ با The Global Fund برای کمک به مبارزه با ایدز در آفریقا همکاری کرد. از سال 2006 به جمع آوری بیش از 130 میلیون دلار کمک کرده است.
تیزرها: اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای نشان دادن اجمالی به مخاطبان شما از محصولات جدید قبل از در دسترس بودن است. در حالی که نمی خواهید فیدهای فالوورهای خود را فقط با عکس های اینستاگرام محصول اسپم کنید، چند تصویر می توانند هیجان ایجاد کنند.
راه اندازی زنده: به نمایش گذاشتن یک محصول یا خدمات جدید با استفاده از لایو اینستاگرام فکر کنید. سپس، با قرار دادن لینک خرید در بیو، کاربران را به خرید سوق دهید.
همچنین، فراموش نکنید که از لینک در بیو اینستاگرام و همچنین نکات برجسته استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، زیرا این موارد می توانند فالوورها را به وب سایت، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.
در آخر، حتما اینستاگرام خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم عامل های اجتماعی به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات سریعترین راه برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر این است که به سادگی آنها را بخواهید!
چگونه یک اکانت تجاری اینستاگرام بسازیم
قبل از شروع، توجه به این نکته مهم است که اینستاگرام برای محتوای لحظه ای در نظر گرفته شده است. برای مرتبط ماندن در بین مخاطبان خود، باید منابع مورد نیاز برای پست کردن منظم را سرمایه گذاری کنید.
بهترین راه برای جذب فالوورهای خود این است که پروفایل اینستاگرام خود را به روز نگه دارید. در زیر، نحوه ایجاد و حفظ یک پروفایل اینستاگرام موفق را بررسی خواهیم کرد.
اگر قبلاً آن را ندارید، برنامه اینستاگرام را از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید. شما می توانید محتوا را در وب سایت اینستاگرام مشاهده کنید، اما نمی توانید آن را از طریق دسکتاپ خود آپلود کنید. برای آن به برنامه نیاز خواهید داشت.
مرحله 1: برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی Sign Up With iPhone or Email کلیک کنید
هنگامی که برنامه اینستاگرام را باز می کنید، دو انتخاب برای ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام برای کسب و کار خود خواهید داشت: با فیس بوک وارد شوید یا با تلفن یا ایمیل ثبت نام کنید. حتما با یک ایمیل تجاری ثبت نام کنید تا نمایه اینستاگرام شما به حساب شخصی فیس بوک شما مرتبط نباشد. (به ما اعتماد کنید، شما نمی خواهید این کار را انجام دهید!)
مرحله 2: مشخصات حساب خود را وارد کنید.
در زیر نام کامل، نام واقعی کسب و کار خود را وارد کنید تا نمایه شما برای بازدیدکنندگان قابل تشخیص باشد. این نام چیزی است که در نمایه شما نمایش داده می شود. این نام کاربری حساب شما نیست (یا برای آن دسته از افراد توییتر).
مرحله 3: یک نام کاربری انتخاب کنید.
نام کاربری نامی منحصر به فرد برای نمایه شماست و به حساب های دیگر اجازه می دهد تا با نام تجاری شما درگیر شوند. نام کاربری HubSpot @HubSpot است.
نام کاربری را انتخاب کنید که قابل تشخیص باشد و به راحتی پیدا شود. اگر نام کسب و کار شما انتخاب شده است، سعی کنید قسمت اول نام کسب و کار خود را در نام کاربری خود نگه دارید. توجه: میتوانید نام کاربری خود را بعداً در تنظیمات حساب خود بهروزرسانی کنید، بنابراین اگر میخواهید در آینده آن را تغییر دهید نگران نباشید.
بهینه سازی اکانت اینستاگرام
بعد از اینکه اصول اولیه اکانت اینستاگرام خود را تنظیم کردید، زمان بهینه سازی آن فرا رسیده است. این مراحل را دنبال کنید تا نمایه ای ایجاد کنید که مردم بخواهند هر روز آن را در فید خبری خود ببینند.
مرحله 4: یک عکس پروفایل را انتخاب کنید.
عکس نمایه شما اولین تاثیر شما بر بازدیدکنندگان جدید است. به همین دلیل، تصویر خود را با برند و نشانگرهای بصری خود هماهنگ نگه دارید.
استفاده از لوگوی خود یا تصویر آشنا دیگری را در نظر بگیرید. عکسهای پروفایل اینستاگرام بهطور خودکار به صورت دایرهای برش داده میشوند، بنابراین اتاق را در گوشههای تصویر خود خالی کنید.
مرحله 5: مرحله بعدی – بیوگرافی اینستاگرام شما.
بایوس اینستاگرام حداکثر 150 کاراکتر دارد، بنابراین هدف شما در اینجا خلاصه ای مستقیم و مختصر از این است که چه کسی هستید و چرا مردم باید شما را دنبال کنند. با استفاده از یک اشاره شخصیت به مخاطبان خود در مورد تجارت خود بگویید. بایوس اینستاگرام قابل جستجو نیست، بنابراین نگران کلمات کلیدی یا هشتگ ها نباشید (که در زیر به آنها بیشتر می پردازیم).
در بیو خود می توانید کاربران را به انجام یک اقدام خاص مانند استفاده از یک هشتگ خاص یا بازدید از وب سایت خود تشویق کنید. بیوگرافی شما تنها جایی است که می توانید یک URL قابل کلیک ارائه دهید و ترافیک را به یک سایت خارجی هدایت کنید.
به همین دلیل، معمولاً کسب و کارها URL ویژه خود را به روز می کنند تا با آخرین پست خود هماهنگ شوند. اگر تصمیم دارید پیوندی اضافه کنید، حتماً از کوتاهکننده پیوند مانند سازنده URL پیگیری HubSpot یا ابزاری مانند Bitly، Goo.gl یا Linktr.ee استفاده کنید تا نمایهتان درهم به نظر نرسد. URL های ردیابی شده همچنین به شما کمک می کنند تا میزان ترافیکی که اینستاگرام به سمت وب سایت شما هدایت می کند را بهتر درک کنید.
نکته حرفه ای: برای ویرایش های بعدی، روی دکمه ویرایش نمایه در نمایه خود کلیک کنید تا عکس، نام، نام کاربری، بیو و URL خود را تغییر دهید.
مدیریت تنظیمات اینستاگرام
در آخر، بیایید تنظیمات حساب شما را بررسی کنیم. در این بخش، میتوانید اطلاعات تماس، تنظیمات حریم خصوصی و موارد دیگر را بهروزرسانی کنید.
مرحله 6: تنظیمات خود را تنظیم کنید.
روی سه خط انباشته شده در گوشه سمت راست بالای نمایه خود کلیک کنید، سپس روی تنظیمات در پایین پنجره کلیک کنید. (در زیر نام کاربری خود، چند پیوند را مشاهده خواهید کرد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.)
در تنظیمات خود، میتوانید کارهایی مانند تغییر رمز عبور، مشاهده پستهایی که دوست داشتهاید، فعال کردن اعلانها و موارد دیگر را انجام دهید. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید فوراً بررسی کنید.
تنظیمات استوری خود را مدیریت کنید — جایی که می توانید مدیریت کنید چه کسانی می توانند استوری های اینستاگرام شما را ببینند و به آنها پاسخ دهند (که در زیر به آن می پردازیم). توصیه می کنیم به همه دنبال کنندگان خود اجازه دهید استوری های شما را ببینند و به آنها پاسخ دهند تا تعامل برند را افزایش دهند. از تنظیمات خود، روی Privacy > Story کلیک کنید تا به کنترل های داستان خود دسترسی پیدا کنید. (همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالا هنگام ارسال یک داستان به این مورد دسترسی داشته باشید.)
تغییر به یک حساب حرفه ای – این به شما امکان می دهد نمایه خود را به عنوان یک نمایه تجاری شناسایی کنید. ویژگی ابزارهای کسب و کار اینستاگرام، تماس با شما را برای کاربران آسان می کند، بینش عمیقی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد محتوای خود را تبلیغ کنید. کسب و کار شما باید یک صفحه کسب و کار فیس بوک داشته باشد تا به پروفایل تجاری اینستاگرام تبدیل شود. از تنظیمات خود، روی Account > Switch to Professional Account برای دسترسی به این ویژگی ها کلیک کنید.
جابجایی به یک حساب تجاری یا سازنده – این تنظیم را انتخاب کنید، به فیس بوک وارد شوید و به اینستاگرام اجازه دهید صفحات شما را مدیریت کند. یک صفحه فیس بوک را برای اتصال به پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید. (برای اتصال این دو پلتفرم باید مدیر صفحه فیس بوک باشید.)
اینستاگرام به طور خودکار اطلاعات مربوطه را از صفحه فیس بوک شما برای ویرایش شما وارد می کند. اکنون یک پروفایل تجاری در اینستاگرام دارید. فراموش نکنید که از ویژگی هایی که با این نوع حساب ارائه می شود مانند اطلاعات نمایه استفاده کنید.
حساب خصوصی – در اینجا می توانید نمایه خود را از عمومی به خصوصی تغییر دهید. اینستاگرام به طور خودکار نمایه شما را روی عمومی تنظیم می کند – ما تغییر آن را توصیه نمی کنیم! به عنوان یک کسب و کار، از کاربران می خواهید که پست های شما را ببینند و بدون هیچ مانعی کسب و کار شما را دنبال کنند. از تنظیمات خود، روی Privacy > Account Privacy کلیک کنید و مطمئن شوید که خاموش است.
نظرات – این تنظیم به شما امکان می دهد نظرات را با کلمات یا عبارات خاص مخفی کنید. برای این کار باید کلمات و عبارات خاص را در تنظیمات اینستاگرام خود وارد کرده و قابلیت را روشن کنید. دریافت نظرات هیجانانگیز و دلگرمکننده است، اما برخی از نظرات ممکن است برخلاف ارزشهای برند باشد یا مخاطبان شما را آزار دهد. از تنظیمات خود، روی حریم خصوصی > نظرات کلیک کنید تا اینها به روز شوند.
اضافه کردن اکانت های اضافی اینستاگرام – حداکثر پنج حساب اضافه کنید و بدون ورود و خروج بین آنها جابجا شوید. این ویژگی همچنین به شما این امکان را می دهد که چندین نفر را در یک زمان به یک حساب کاربری وارد کنید. برای افزودن یک حساب کاربری، روی افزودن حساب در پایین تنظیمات خود کلیک کنید. نام کاربری و رمز عبور حسابی را که می خواهید اضافه کنید وارد کنید. برای جابهجایی بین حسابها، به نمایه خود بروید و روی نام کاربری خود در بالای صفحه ضربه بزنید. حسابی را که می خواهید به آن جابجا شوید انتخاب کنید.
انواع پست های اینستاگرام
اکنون که اکانت اینستاگرام خود را ایجاد و بهینه کرده اید، زمان آن رسیده است که شروع به ارسال محتوای عالی کنید. اینستاگرام به شما امکان می دهد انواع مختلفی از محتوا از جمله عکس، فیلم و استوری را ارسال کنید.
بیایید در مورد انواع مختلف پست اینستاگرام و برخی از بهترین روش ها برای تشویق تعامل صحبت کنیم.
تصاویر
رایج ترین پست در اینستاگرام یک پست تصویری است. هنگام ارسال تصاویر، عکس های متنوعی را به اشتراک بگذارید. تنوع نشان می دهد که برند شما متنوع است و دنبال کنندگان شما را به روش های مختلف درگیر می کند.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که کاربران اینستاگرام به دنبال پست های واقعی از برندها هستند – نه تبلیغات آشکار. سعی کنید فرهنگ شرکت خود را با عکس های سبک زندگی و نگاه های پشت صحنه به تصویر بکشید. از ارسال عکس های زیاد از محصول خود خودداری کنید.
مثال: اینستاگرام نایک شامل عکسهای محصول میشود، اما اکثریت آنها ورزشکاران واقعی، کنسرتها و دیگر انواع محتوا را نشان میدهند که شخصیت برند نایک را به طور کلی ارتقا میدهند.
همانطور که شروع به کاوش در پلتفرم می کنید، خواهید دید که انواع بی شماری از تصاویر وجود دارد که می توانید در حساب خود پست کنید. خلاق باش! به هر مفهوم یا سبکی که فکر می کنید برای برند شما خوب عمل می کند توجه داشته باشید.
چاپ عکس های اینستاگرام
پست های اینفلوئنسر
پست های اینفلوئنسر از شهرت یک سلبریتی یا چهره عمومی شناخته شده برای تبلیغ برند شما استفاده می کنند. این پست ها اغلب شامل تصویری از اینفلوئنسر است که از محصول شما استفاده می کند یا با آن تعامل دارد. یکی از مزایای اصلی پست های اینفلوئنسر، جلب توجه مخاطبان دیگر است.
پست های انگیزشی
یک پست انگیزشی یک تصویر ساده را با یک نقل قول یا متن نشاطآور ترکیب میکند. این پست ها مخاطبان شما را تشویق می کنند و ارزش های برند شما را تقویت می کنند. در حالی که موثر هستند، سعی کنید این موارد را به میزان کمی ارسال کنید تا ظاهری جذاب نداشته باشید. برنامههایی مانند Quipio و Typic میتوانند به شما کمک کنند متنی را به عکسها اضافه کنید که مطابق با دستورالعملهای برند شما باشد.
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
مشابه پستهای مجدد کارمندان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که توسط طرفداران و دنبالکنندگان شما تنظیم شده است. پست های برچسب گذاری شده شما و پست هایی با هشتگ برند شما منبع خوبی برای UGC هستند.
اشتراکگذاری عکسهای طرفداران و فالوورهای خود نه تنها به پوستر اصلی احساس خوبی میدهد، بلکه نشان میدهد که واقعاً به مشتریان خود اهمیت میدهید. فقط مطمئن شوید که پست اصلی را با یک برچسب یا در کپشن ثبت کنید. برای ارسال مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر، از پست اصلی عکس بگیرید و آن را برش دهید یا از یک برنامه ارسال مجدد مانند Repost برای اینستاگرام استفاده کنید.
جک خبری (پست های تعطیلات پرطرفدار)
به نظر می رسد این روزها برای همه چیز “تعطیلات” وجود دارد. رویدادهایی مانند روز ملی خواهر و برادر و روز ملی بستنی باعث ایجاد تعامل زیادی در رسانه های اجتماعی می شود. با شرکت در یک روند محلی، ملی یا جهانی به سرگرمی بپیوندید. یک پست اخباری یک راه عالی برای ارسال محتوای طنز است که مربوط به رویدادهای ساده لوحانه است.
ثبت و ویرایش عکس های اینستاگرام
اکنون که مواردی را که میتوانید در اینستاگرام پست کنید بررسی کردهایم، بیایید راههایی را مرور کنیم تا مطمئن شویم محتوای شما موفق است. برخلاف دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، طرحبندی ساده پروفایل اینستاگرام شما را مجبور میکند بر کیفیت محتوا تمرکز کنید و نه کمیت.
در حالی که این برای تعامل عالی است، به این معنی است که شما نمی توانید محتوای متوسط را پنهان کنید. تمام تلاش خود را برای استفاده از تصاویر با وضوح بالا در فید اینستاگرام خود انجام دهید.
تصاویر مربع باید 1080 x 1080 پیکسل باشند. تصاویر منظره باید 1080 x 566 پیکسل و تصاویر نمایه باید 1350 x 1080 پیکسل باشند. صرف نظر از اندازه ای که آپلود می کنید، هر تصویر به صورت مربع در فید نمایه شما نشان داده می شود.
چگونه با گوشی هوشمند خود یک عکس عالی بگیرید
ممکن است به این فکر کنید که چگونه میتوانم بدون دوربین باکیفیت عکسی عالی و باکیفیت بگیرم؟ جای نگرانی نیست! فناوری دوربین گوشی آنقدر پیشرفته شده است که اکنون با دوربین های هزار دلاری رقابت می کند.
عکاسی شگفتانگیز دیگر به کسانی که دوربینهای حرفهای دارند محدود نمیشود. شما (بله، شما!) می توانید با استفاده از ابزاری که از قبل در دست دارید، عکس های چشم نوازی بگیرید که مخاطبان شما دوست خواهند داشت. در اینجا چند نکته برای افزایش فالوور و تعامل اینستاگرام وجود دارد.
از قانون یک سوم پیروی کنید.
برای بهبود فورا ترکیب عکس خود، خطوط شبکه دوربین خود را روشن کنید. هدف خود را در محل تقاطع یک مجموعه از خطوط عمودی و افقی قرار دهید. این تکنیک که به قانون یک سوم معروف است، در بین نقاشان، تصویرگران و عکاسان رایج است.
قرار دادن سوژه خارج از مرکز باعث ایجاد عدم تعادل جزئی می شود که توجه بیننده شما را به خود جلب می کند. برای روشن کردن خطوط شبکه خود (در آیفون)، به Settings > Photos & Camera بروید و Grid را روشن کنید.
روی یک موضوع واحد تمرکز کنید.
برای بهبود فورا ترکیب عکس خود، خطوط شبکه دوربین خود را روشن کنید. هدف خود را در محل تقاطع یک مجموعه از خطوط عمودی و افقی قرار دهید. این تکنیک که به قانون یک سوم معروف است، در بین نقاشان، تصویرگران و عکاسان رایج است.
قرار دادن سوژه خارج از مرکز باعث ایجاد عدم تعادل جزئی می شود که توجه بیننده شما را به خود جلب می کند. برای روشن کردن خطوط شبکه خود (در آیفون)، به Settings > Photos & Camera بروید و Grid را روشن کنید.
از فضای منفی استفاده کنید.
فضای منفی فضای خالی اطراف سوژه شماست. گذاشتن فضای منفی در اطراف سوژه، توجه را به سمت فوکوس مورد نظر تصویر شما جلب می کند و از شلوغ به نظر رسیدن آن جلوگیری می کند.
به دنبال دیدگاه های جالب باشید.
مردم عادت دارند دنیا را از سطح چشم ببینند. برای ایجاد عکس های جالب و با طراوت، از نماهای مختلف استفاده کنید. پرسپکتیو عکسبرداری خود را تغییر دهید تا از دید پرنده یا کرم چشم عکس بگیرید. برای یافتن دیدگاههای جدید در مورد مناظر رایج، زوایای مختلف را آزمایش کنید.
اهرم تقارن و الگوها.
چشم انسان به طور طبیعی به سمت اشکال و اجسام متقارن کشیده می شود. گاهی اوقات، بهتر است قانون یک سوم را زیر پا بگذارید و صحنه را در کادر خود متمرکز کنید. خطوط پیشرو شکل خاص دیگری از تقارن است که چشم را به عکس می کشاند. مردم نیز به سمت الگوها کشیده می شوند. یک الگو می تواند ساخته دست بشر باشد، مانند کف کاشی، یا طبیعی، مانند گلبرگ روی گل یا درخت انگور روی دیوار. برای اینکه چیزها واقعاً جالب باشند، الگو را با سوژه خود جدا کنید.
از نور طبیعی استفاده کنید.
نورپردازی استاندارد بالای سر، سایه ها و هایلایت های خشن ایجاد می کند که مناطق تیره و روشن ناخواسته ای را در عکس های شما ایجاد می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، تا حد امکان از نور طبیعی نرم استفاده کنید. سعی کنید در کنار پنجره عکس بگیرید، و برای عکس های بیرون از خانه، نیم ساعت قبل از غروب خورشید و بعد از طلوع خورشید اغلب چشمگیرترین نور را ارائه می دهد زیرا خورشید در افق پایین است.
نحوه افزودن فیلتر و ویرایش عکس ها
تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از عکس ها اینقدر خوب به نظر می رسند؟ احتمالاً به نحوه ویرایش آن مربوط می شود. ویرایش عکس ها فقط چند دقیقه طول می کشد و می تواند به شدت بر کیفیت تأثیر بگذارد. به لطف ابزارها و فیلترهای داخلی اینستاگرام، ویرایش عکس ها بسیار ساده است. این نکات را دنبال کنید تا آن عکس ناهار خانگی خود را شبیه یک شاهکار آشپزی کنید.
ابتدا با یک عکس عالی شروع کنید (با استفاده از نکات بالا). اگر عکس ها دارای ترکیب بندی یا نور ضعیف باشند، هیچ ویرایشی نمی تواند آن ها را اصلاح کند.
از برنامه های دیگر برای ویرایش عکس خود استفاده کنید. Facetune 2 یک برنامه ویرایش رایگان است که به شما امکان می دهد جلوه هایی مانند HDR و کنتراست تونال را اعمال کنید و همچنین روشنایی، کنتراست و اشباع را تنظیم کنید. VSCO همچنین یکی دیگر از برنامه های ویرایش محبوب با فیلترهای رایگان متعدد است که شبیه به سهام فیلم محبوب است.
مرحله 1: عکس خود را آپلود کنید و یک فیلتر را انتخاب کنید.
هنگامی که عکس ویرایش شده خود را در اینستاگرام آپلود می کنید، به طور خودکار عکس شما را به یک مربع برش می دهد. برای برگرداندن آن به عرض اصلی، نماد را با دو فلش رو به بیرون فشار دهید. در این مرحله، میتوانید فیلترهای اینستاگرام اضافی اضافه کنید – اما خیلی دیوانه نشوید. هر فیلتر اینستاگرام شخصیت خاص خود را دارد که می تواند یک عکس را به شدت تغییر دهد.
مرحله 2: بعد، سعی کنید لوکس عکس خود را تنظیم کنید.
طبق گفته اینستاگرام، “Lux نوردهی را متعادل می کند و روشنایی بسیار مورد نیاز را برای عکس ها فراهم می کند.” ساخت لوکس می تواند تصویر شما را پر جنب و جوش تر کند و جزئیات را به نمایش بگذارد. برای انجام این کار، نماد عصا را در بالای صفحه فشار دهید و سطح را تنظیم کنید.
مرحله 3: با استفاده از ابزارهای ویرایش اینستاگرام، تغییرات نهایی را انجام دهید.
برای تنظیم تراز، روشنایی، کنتراست، ساختار و موارد دیگر، Edit را فشار دهید. برای افزودن جزئیات نهایی و انتشار، بعد از اتمام کار، Next را فشار دهید.
2 دیدگاه در “چگونه در اینستاگرام عکس های جذاب ایجاد کنید و فالور خود را افزایش دهید”