ایران خودرو قرعه کشی مرحله بیست و چهارم فروش فوقالعاده خودرو در مهر ۱۴۰۰ (فروش فوری با قیمت قطعی مرحله ۲۴ – بخشنامه ۴۳۹۸) را برای خودرو پژو پارس بنزینی، دنا پلاس، رانا پلاس و پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای برگزار کرد.
ثبت نام طرح فروش جدید ایران خودرو چهار روز ادامه داشت، سپس قرعه کشی آن روز شنبه بیست و چهارم مهر ماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولان و نهادهای نظارتی انجام شد. اسامی برندگان تا ساعت دیگر توسط ایران خودرو اعلام خواهد شد .
ثبت نام فروش فوقالعاده ایران خودرو از روز سه شنبه مورخ بیستم مهر ماه ۱۴۰۰ شروع و تا پایان روز جمعه بیست و سوم مهر ماه ۱۴۰۰ ادامه داشت.
زمان ثبت نام ایران خودرو
بر اساس بخشنامه ۴۳۹۸ ایران خودرو رانا پلاس، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشهای، دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک و پژو پارس بنزینی در این طرح عرضه میشود.
در آخرین طرح فروش فوقالعاده ایران خودرو محصولات با قیمت قطعی زیر عرضه میشوند:
- رانا پلاس با قیمت قطعی یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۱۸ ریال
- پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشهای با قیمت قطعی دو میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۱۸ ریال
- دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک با قیمت قطعی سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۲۷۴ ریال
- پارس بنزینی با قیمت قطعی یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۷۱ ریال
آدرس درگاه اینترنتی فروش محصولات گروه خودروسازی ایران
خودرو https://esale.ikco.ir/ است.
اجرای مرحله جدید از فروش فوق العاده محصولات شرکت ایرانخودرو از دیروز با عرضه چهار خودرو از محصولات این گروه خودروسازی آغاز شده و به مدت چهار روز (تا پایان روز جمعه ۲۳ مهر) مهلت برای ثبتنام متقاضیان در نظر گرفته شده است. مشتریان دقت کنند که فقط سه روز پس از اعلام فهرست نهایی منتخبان فرصت واریز وجه خودرو و تکمیل ثبتنام خود را دارند و شرط الزام در رهن شرکت ماندن یکساله سند خودرو اعمال میشود.
در این مرحله از فروش فوقالعاده ایران خودرو متقاضیان میتوانند برای خرید خودروی هایما S7 پلاس با قیمت جدید اقدام کنند. در بخشنامه ایران خودرو قیمت هایما S7 پلاس از سوی ایران خودرو ۶۷۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به نرخ پیشین، ۳۰ میلیون تومان افزایش داشته است.
بر اساس بخشنامه فروش اینترنتی ایران خودرو، موعد تحویل خودرو حداکثر ۹۰ روزه خواهد بود.
ایران خودرو،شرکت خودروسازی ایرانی است
که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ برادران خیامی آن را بنیان نهادند. این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونهای اتوبوس بود.
در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامهریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد. از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدلهای کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. انواع کامیون، اتوبوس، مینیبوس و آمبولانس نیز در این سالها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید میشد. در سال ۱۳۵۲، شرکت هدفگذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند. در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامینکننده در سراسر ایران تأسیس شد. شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زدهشد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریکهای خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.
در دههٔ ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷ و پارس توانستند بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و ال۹۰، از محصولات ارزانقیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.
بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود سرپرستی درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکتهای خارجی تبدیل شدهاست. با این وجود، این شرکت دو خودروی کاملاً اختصاصی سمند (۲۰۰۲) و دنا (۲۰۱۵) را تولید کردهاست. سمند محصول سال ۲۰۰۲، نخستین خودروی ملی ایران نامیده شد.