ابعاد و سایز مناسب استوری اینستاگرام چیست؟
هم عکسها و هم ویدیوها باید در عرض ۱۰۸۰ پیکسل در ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۹:۱۶) برای استوری اینستاگرام آپلود شوند.
شکی نیست که اینستاگرام یک نیروگاه رسانه اجتماعی است.
اینستاگرام در میان میلیونها کاربر فعال روزانه خود به یکی از مؤثرترین پلتفرمها برای برندها و کسبوکارها تبدیل شده است. جای تعجب نیست که استوری های اینستاگرام نیز این همه محبوبیت پیدا کرده اند، زیرا اگر بدانید چگونه آنها را ایجاد کنید سرگرم کننده هستند.
در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد ابعاد استوری اینستاگرام بدانید و اینکه چگونه می توانید محتوای خود را در پلتفرم قابل مشاهده تر کنید، آورده شده است.
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا عکس ها یا ویدیوهایی را که تا 24 ساعت قبل از ناپدید شدن نمایش داده می شوند به اشتراک بگذارند. از زمانی که استوری اینستاگرام این قالب را کپی کرد، که ابتدا با اسنپ چت مرتبط شد، بسیاری دیگر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی از آنها پیروی کردند.
یکی از دلایلی که کسبوکارها به انتشار استوریهای اینستاگرام علاقه دارند این است که میتوانند استیکرها، متنها، لینکها یا نقاشیهای سرگرمکننده را به محتوای خود اضافه کنند تا تعامل بالاتری داشته باشند. از طریق این ویژگیها، برندها میتوانند به طور مؤثرتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و ارتباطات قویتری را مؤثرتر ایجاد کنند.
عکس های استوری اینستاگرام: جزئیات فنی
- مدت زمان: حداکثر 5 ثانیه در هر داستان
- فرمت های پشتیبانی شده: PNG و JPG
- اندازه فایل مجاز: حداکثر 30 مگابایت برای هر عکس (اما 100-350 کیلوبایت توصیه می شود)
ویدیوهای استوری اینستاگرام: جزئیات فنی
- مدت زمان: بخش های ویدیویی 15 ثانیه ای نمایش داده می شود. برای مثال، یک ضبط یک دقیقهای، که حداکثر طول است، به چهار بخش 15 ثانیهای تقسیم میشود. اگر چندین ویدیو با مدت زمان کل بیشتر اضافه کنید، یک داستان میتواند بیش از یک دقیقه طول بکشد.
- فرمت های پشتیبانی شده: MP4 و MOV
- حجم فایل مجاز: کمتر از 4 گیگابایت
منطقه امن اندازه استوری اینستاگرام چیست؟
اگرچه اینستاگرام ابعاد 1080×1920 پیکسل را می پذیرد، اما توصیه نمی کنیم کل قسمت را پر کنید. همیشه ایده خوبی است که هنگام ایجاد محتوا برای استوری های خود، منطقه امن اندازه استوری اینستاگرام را در نظر داشته باشید. منطقه امن فضایی است که محتوای شما عاری از عناصر مزاحم مانند موارد زیر است:
- نام نمایه شما (گوشه سمت چپ بالا)
- دکمه خروج (گوشه سمت راست بالا)
- دکمه های “ارسال پیام” و اشتراک گذاری (پایین)
- حاشیه چپ و راست
در گذشته، هنگام آپلود محتوای خود در استوری اینستاگرام، باید به صورت دستی بررسی میکردید که آیا در منطقه امن باقی مانده است. با این حال، اگر بخواهید محتوا را به خارج از آن منطقه منتقل کنید، اینستاگرام اکنون خطوط آبی را نمایش می دهد.
اگر قصد ایجاد محتوای خارجی (مثلاً در ابزار ویرایش عکس) را دارید، باید منطقه امن را به خاطر بسپارید. منطقه امن منطقه ای بین 1040 در 1420 پیکسل در نظر گرفته می شود. ارزش آن را دارد که تقریباً 250 پیکسل فضا در بالا و پایین و 30 پیکسل اضافی در هر حاشیه جانبی باقی بگذارید.
چرا باید به ابعاد درست استوری اینستاگرام پایبند باشید؟
تمام اطلاعات مهمی که گنجانده شده است نمایش داده خواهد شد
با رعایت ابعاد مناسب استوری اینستاگرام می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات موجود در محتوای شما نمایش داده می شود. با این حال، اگر اندازه را در نظر نگیرید، ممکن است جزئیات مهم پنهان شوند یا به سادگی قطع شوند. در نتیجه، استوری های اینستاگرام شما ممکن است در دراز مدت بی اثر باشد.
بنابراین باید ابعاد را دنبال کنید و یک الگو بسازید تا هر چیزی که در استوری اینستاگرام پست میکنید همیشه اندازه درستی داشته باشد.
محتوا حرفه ای به نظر می رسد و کیفیت بالایی دارد
ابعاد استوری اینستاگرام در مورد ارائه یک تجربه کاربری عالی است.
محتوا در قلب استوری های اینستاگرام قرار دارد. پستهای استوری اینستاگرام به راحتی قابل از دست دادن یا سوء تفاهم هستند، به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پیام شما را به سرعت منتقل میکنند. در استوریهای اینستاگرام، نمیتوانید عکسهای تار، متنهایی که غیرحرفهای بریده شدهاند یا تصاویری که خواندن آنها دشوار است داشته باشید. اما همه اینها اشتباهاتی هستند که اگر ابعاد درست استوری اینستاگرام را رعایت نکنید ممکن است مرتکب شوند.
کاربران احتمالا از استوری های اینستاگرام که به راحتی قابل خواندن نیستند عبور می کنند. استوری های شما به سادگی باید کیفیت بالایی داشته باشند وگرنه کاربران زحمت تماشای آن ها را نخواهند داد، به این معنی که وقت و انرژی شما را هدر می دهند.
آیا نیاز به برنامه ریزی پست های خود از قبل دارید؟ ما مقاله ای نوشتیم که به شما کمک می کند تا برنامه زمان بندی اینستاگرام مناسب را برای خود انتخاب کنید.
ارتباط بهتری را تضمین می کند و می تواند بر نرخ تعامل تأثیر بگذارد
هر چه استوری های اینستاگرام شما بهتر به نظر برسند، احتمال عملکرد بهتری دارند. برندها و کسبوکارها با استفاده از استوریهای خوب ساخته شده در اینستاگرام، بهتر میتوانند با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند و آنها را درگیر کنند.
استوری های اینستاگرام می توانند به شما در بهبود تعامل در این پلتفرم کمک کنند، به همین دلیل است که باید حرفه ای به نظر برسند. اگر استوری های اینستاگرام شما از ابعاد درست پیروی کنند، همه عناصر قابل مشاهده باشند و طراحی کلی شیک باشد، تعامل شما می تواند به شدت افزایش یابد.
نکات و ترفندهای ابعاد استوری اینستاگرام
شماره 1 محتوای خود را قبل از آپلود در اینستاگرام ویرایش کنید
در اینستاگرام شما فقط می توانید محتوای خود را به میزان محدودی ویرایش و بهبود دهید. اگر می خواهید از یک الگو استفاده کنید یا برخی از فیلترها را اعمال کنید، بنابراین باید این کار را خارج از برنامه انجام دهید.
مطمئناً در بسیاری از برنامه های ویرایش عکس موجود در بازارهای تلفن همراه و برنامه های وب سایت، چیزی مرتبط با نام تجاری خود پیدا خواهید کرد.
#2 از ابزارهای استوری اینستاگرام استفاده کنید
همیشه باید به دنبال فیلترهای جدید باشید زیرا ممکن است برخی از آنها خسته کننده یا بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، و در این صورت حتی ابعاد مناسب استوری اینستاگرام نیز به شما کمکی نمی کند. اگر میخواهید ارتباط خود را از نظر زیباییشناختی دلپذیر نگه دارید، میتوانید روی برخی از تنظیمات از پیش تعیین شده نیز سرمایهگذاری کنید.
از لیست ابزارهای بازاریابی اینستاگرام ما در اینجا الهام بگیرید.
#3 محتوای عمودی > محتوای افقی
پلت فرم اینستاگرام کاملا عمودی است. ممکن است به طور روزانه یا اگر فقط پست های مربعی اینستاگرام را منتشر می کنید زیاد به آن فکر نکنید، اما محتوای عمودی بهترین گزینه برای استوری اینستاگرام است. از لحظه ای که شروع به تولید محتوا برای این قالب می کنید، باید این را در نظر داشته باشید. ممکن است برای ایجاد تغییرات بعد از آن خیلی دیر باشد، بنابراین اگر ابعاد درست استوری اینستاگرام را برای پستهای عمودی در نظر نگیرید، ممکن است کار سخت شما از بین برود.
در حالی که هنوز می توانید عکس های مربع یا افقی را در آنجا اضافه کنید، آنها در یک گروه بهتر به نظر می رسند. به عنوان مثال، می توانید چندین عکس مربعی را در یک کلاژ عمودی مرتب کنید.
شماره 4 با اندازه استوری های اینستاگرام خود از پیست خارج نشوید
اگرچه می توانید فایل های طولانی و سنگین را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید، احتمالاً بهتر است از انجام این کار خودداری کنید. بدون شک، فیلم ها و عکس های با کیفیت بالا دارای اندازه فایل متناسب با کیفیت خود خواهند بود. با این حال، باید به تجربه کاربری نیز فکر کنید. ممکن است برخی از اعضای گروه هدف شما دارای سیگنال ضعیف، اتصالات اینترنتی ناپایدار یا دستگاه های تلفن همراه قدیمی باشند. اگر ویدیوهای بزرگ آپلود کنید، ممکن است باعث شود این افراد در تماشا یا تعامل با آنها دچار مشکل شوند. علاوه بر این، اگر این مشکل ادامه یابد، ممکن است مخاطبان شما به طور کلی از تعامل با برند شما منصرف شوند.
اگر میخواهید استوریهای اینستاگرام شما سریع بارگذاری شود، عکسهایی را با حداکثر حجم ۳۵۰ کیلوبایت منتشر کنید. بسته به طول کلیپ های ویدیویی که می خواهید استفاده کنید، ممکن است لازم باشد برخی از آنها را قبل از پخش زنده فشرده کنید.
شماره 5 با بهترین دستگاه ممکن عکس بگیرید
این اصلا منافاتی با نکته قبلی نداره!
شاید قبلاً چند عکس از محصول یا خدمات انجام داده باشید، اما اگر نه، هنگام برنامه ریزی جلسه بعدی خود به یاد داشته باشید که چند عکس عمودی بگیرید. با این حال، زمانی که زمینه مناسب است و می خواهید در زمان واقعی واکنش نشان دهید، زمانی برای عکاسی وجود ندارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید از بهترین دستگاه موجود استفاده می کنید. حتی می توانید از تلفن هوشمند یک همکار استفاده کنید – درخواست از آنها برای عکس گرفتن هزینه کمی برای محتوای بهتر اینستاگرام است.
چرا در لایو اینستاگرام نمیشه کامنت گذاشت
شماره 6 از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید
اگر ابتدا ابعاد استوری اینستاگرام را به درستی دریافت کردید، سپس میتوانید به تعامل و جذابتر کردن آنها فکر کنید. مهم است که با ایده و طراحی درست شروع کنید، اما باید بسیاری از عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید. مناطق امن در اینستاگرام به راحتی می توانند عناصر اضافی را در خود جای دهند که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، مانند:
- GIF ها
- برچسب های مکان
- اشاره می کند
- درخواست می کند
- سوالات
- موسیقی (در تعداد محدودی از کشورها)
- نظرسنجی ها
- آزمون ها
- هشتگ ها
- پیوندها (دیگر نیازی نیست 10 هزار دنبال کننده داشته باشید تا بتوانید لینک های قابل کلیک را در استوری های خود اضافه کنید)
- شمارش معکوس
- برچسب ها
از قبل در نظر بگیرید که چه نوع عناصری را می خواهید در استوری اینستاگرام خود بگنجانید و با توجه به این ایده ها و ابعاد مناسب محتوا ایجاد کنید.
ورود به پیج اینستاگرام خودم از طریق گوگل
شماره 7 با نظم و سبک استوری های اینستاگرام سازگار باشید
زمانی که تصمیم به پست استوری اینستاگرام گرفتید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. خوب، از نظر تئوری وجود دارد، اما شما فقط اشتهای مخاطبان خود را تحریک می کنید. آیا این تمام چیزی است که قصد انجام آن را دارید؟
یک قالب با ابعاد مناسب استوری اینستاگرام بسازید، آن را به طور منظم به روز کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. با نوع محتوا و سبک مناسب، استوری های اینستاگرام شما مطمئناً از بقیه متمایز خواهد شد.
آیا می خواهید استوری های اینستاگرام خود را حتی موثرتر کنید؟ در اینجا 12 تاکتیک اینستاگرام وجود دارد که قبلاً کسی به شما نگفته است.
حالا نوبت شماست
وقتی نوبت به ابعاد استوری اینستاگرام شما می رسد، فقط به یاد داشته باشید که اندازه اهمیت دارد.
ابعاد استوری های اینستاگرام شما می تواند بر موفقیت کسب و کار شما در این پلتفرم رسانه اجتماعی تاثیر بگذارد. استوری های اینستاگرام می تواند ابزار قدرتمندی برای کسب و کار شما باشد، اگر صبور باشید و به آن ها توجه کنید، نه تنها از نظر محتوا بلکه از نظر اندازه.
اگر می خواهید بدون سرمایه گذاری زیاد با مشتریان بیشتری در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن بوده اید. اطمینان از اینکه کسب و کار شما در معرض دیدی قرار می گیرد که شایسته آن است، با درست کردن ابعاد استوری اینستاگرام شما شروع می شود.
نحوه عملکرد تبلیغات در اینستاگرام
هم عکسها و هم ویدیوها باید در
عرض ۱۰۸۰ پیکسل در ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۹:۱۶) برای استوری اینستاگرام آپلود شوند.
15 ثانیه
این به این معنی است که می گوید: با یک بار ضربه زدن روی دکمه دوربین، عکسی ثبت می شود و نگه داشتن آن یک ویدیو ضبط می کند.
استوری های اینستاگرام می تواند
15 ثانیه طول بکشد، بنابراین اگر می خواهید ویدیویی طولانی تر به اشتراک بگذارید، در 15 ثانیه فیلم بگیرید یا کلیپ طولانی تر خود را به قسمت های 15 ثانیه تقسیم کنید.