lifestyle

این سدان برقی جدید و شیک با انرژی خورشیدی می تواند ماه ها بدون شارژ کار کند

لایت یر فکر نمی کند وسایل نقلیه با باتری به اندازه کافی پایدار باشند.

به همین دلیل است که این استارت‌آپ فن‌آوری مستقر در هلند در شش سال گذشته روی یک خودروی برقی خورشیدی به نام  کار کرده است. و اکنون این شرکت می‌گوید آن وسیله نقلیه که ظاهراً می‌تواند ماه‌ها بین شارژ فاصله داشته باشد، در نهایت آماده حرکت در جاده است.

کارهای ساده ای که هر روز باید انجام دهید تا جان ماشین خود را نجات دهید

دلیل واقعی اینکه شیشه جلوی اتومبیل شما دارای آن نقاط سیاه کوچک است

نسخه اصلاح شده تری از مفهوم One است که لایت یر برای اولین بار در سال 2019 به نمایش گذاشت. خودروی الکتریکی تولیدی همچنان مانند نمونه اولیه بدنه اشکی شکل و چرخ‌های عقب دارد، اما همه چیز ساده‌تر شده است. از دماغه تا دم بلند، خطوط خودرو بسیار صاف تر از قبل هستند. همچنین دارای پکیج نوری جدید شامل چراغ های عقب است که بهتر از شکل عقب پیروی می کنند و آینه های بغل آن با دوربین جایگزین شده اند.

فضای داخلی نیز تغییر ظریفی یافته است. به گفته این برند، کابین جادار، که به نظر می‌رسد فضای کافی برای پنج بزرگسال دارد، ساده شده است و از مواد گیاهی پایدار، از جمله چرم‌های گیاهی، چوب و پارچه ساخته شده از پلاستیک بازیافتی پوشیده شده است. داشبورد نسبتاً اسپارتانی آن دارای یک دسته سنج دیجیتال در کابین راننده و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی است که در بالای پشته مرکزی قرار گرفته است. این سیستم Android Automotive را اجرا می‌کند اما با Apple CarPlay و به‌روزرسانی‌های هوایی سازگار است.

همانطور که 0 ممکن است شیک به نظر برسد، چیزی که واقعاً آن را از سایر خودروهای برقی متمایز می کند، پیشرانه آن است. برخلاف بسیاری از خودروهای برقی ممتاز، به نظر می‌رسید که مهندسان لایت‌یر بر کارایی بیشتر از عملکرد تأکید کرده‌اند. بر اساس گزارش CNET Roadshow ، پیشرانه 0 شامل یک مجموعه چهار موتوره است که به یک بسته باتری 60 کیلووات ساعتی متصل است که در مجموع 174 اسب بخار قدرت و 1269 فوت پوند گشتاور تولید می کند. به لطف آن، شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت را در 10 ثانیه عابر پیاده قطعی می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز کمتر از 100 مایل در ساعت است.

اگر دو رقم آخر هیچ کس را شگفت زده نکند، برد ادعایی EV ممکن است. باتری آن به تنهایی به آن اجازه می دهد تا 388 مایل بین شارژ بر اساس چرخه آزمایش WLTP اروپا رانندگی کند. اما این باتری تنها چیزی نیست که شما را در جاده نگه می دارد. سقف و دم آن نیز به 16.4 فوت مربع پنل های خورشیدی مجهز شده است که تا 44 مایل برد در روز اضافه می کند. اگر درهلندلایت یر می گوید و می توانید روزانه 22 مایل رفت و آمد داشته باشید. و اگر در جایی آفتاب‌تر زندگی می‌کنید – مثلاً در کالیفرنیا – می‌توانید تا هفت ماه بین هزینه‌ها فاصله داشته باشید. راه اندازی خورشیدی همچنین به این معنی است که 0 به باتری کوچکتری نسبت به همتایان خود مجهز شده است که وزن آن و اثرات زیست محیطی تولید خودرو را کاهش می دهد.

برای به حداقل رساندن شارژ و به حداکثر رساندن برد، استراتژی صنعت تا کنون، اضافه کردن باتری بوده است. این امر ردپای کربن تولید را افزایش می دهد و به نوبه خود وزن و نیاز به ایستگاه های شارژ پرقدرت را افزایش می دهد.در طول اولین نمایش دیجیتال 0 گفت. استراتژی ما این رویکرد را تغییر می دهد. Lightyear 0 برد بیشتری را با باتری کمتر، کاهش وزن و انتشار CO2 در هر خودرو ارائه می دهد.

خودروهای برقی دقیقاً ارزان نیستند و اولین موردی که با انرژی خورشیدی کار می کند نیز ارزان نخواهد بود. لایت یر اعلام کرده است که تنها 946 نمونه از 0 را تولید خواهد کرد که قیمت هر کدام حدود 266000 دلار خواهد بود. اگر یک چهارم مایل برای خودروهای برقی نیمه خورشیدی باعث پلک زدن شما نشد، می توانیدهمین الان مال خودت را سفارش بدهبا وجود وب سایت شرکت انتظار می رود که تحویل در اواخر سال جاری آغاز شود.

عکس های بیشتری از 0 را در زیر مشاهده کنید: